REBİ-ÜL EVVEL AYI HAKİKAT DAMLASI
Rebi-ül Evvel Ayın Vazifesi ; 1000 Salavat ( Kim 1000 Salavat çekerse,muhafaza altında olur Allahın izniyle ) 70-700 Estağfirullah 100-1000 Tevhid 100-1000 İhlas 40 defa " Ya Munkizel helka - Ey helak olanların kurtarıcısı " 100 defa " La ilahe illa ente Subhaneke,inni küntü minez-zalimin" Mevlâna Şeyh Muhammed Nazım El Hakkani En Nakşibendi k.s SALAVAT GETİRMENİN ÖNEMİ Hadis-i şeriflerin dilinden Peygamber Efendimiz’e (s.a.v.) salavat getirmenin faziletleri… Peygamber Efendimiz –sallallahu aleyhi ve sellem– buyurmuşlardır ki: مَنْ سَرَّهُ اَنْ يَلْقَى اللّٰهَ غَدًا رَاضِيًا فَلْيُكْثِرِ الصَّلَاةَ عَلَىَّ “Cenâb-ı Hakk’a yarın rızâya ermiş olarak mülâki olmak arzusunda bulunanlar bana çokça salât göndersinler.” (Ali el-Müttakî, I, 504/2229) اَوْلَى النَّاسِ بِى يَوْمَ الْقِيَامَةِ اَكْثَرُهُمْ عَلَىَّ صَلَاةً “Tahkîkan sizden bana en yakın olan kimse beni çokça salât ve selâmla yâd edenlerdir.” (Tirmizî, Vitr, 21/484) مَنْ عَسُرَتْ عَلَيْهِ حَاجَةٌ فَلْيُكْثِرْ بِالصَّلٰوةِ عَلَيَّ فَاِنَّهَا تَكْشِفُ الْهُمُومَ وَالْغُمُومَ وَالْكُرُوبَ وَتُكْثِرُ الْاَرْزَاقَ وَتَقْضِى الْحَوَائِجَ “İhtiyâcı bulunan bir şeyi te’minde zorluğa düşen bir kimse bana çokça salât ve selâm göndersin. Tahkîkan salât ve selâm gam ve kederleri izâle eyler, rızıkları bollaştırır ve müşkilleri halletmek için yegâne bir vesiledir.” (Kenzü’l-İrfân, 5) اِنَّ اَبْخَلَ النَّاسِ مَنْ ذُكِرْتُ عِنْدَهُ فَلَمْ يُصَلِّ عَلَيَّ “Muhakkak ki insanların en ziyâde cimri olanı yanında ismim anılıp da bana salavât ve selâm göndermeyen kimsedir.” (Suyûtî, el-Câmiu’s-Sağir, no: 2156) مَنْ ذُكِرْتُ عِنْدَهُ فَلَمْ يُصَلِّ عَلَىَّ فَهُوَ شَقِىٌّ “Bir kimse yanında ismim zikrolunur da bana salât ve selâm göndermezse o kimse şakîdir.” (Suyûtî, el-Câmiu’s-Sağir, no: 8678) جَزَى اللّٰهُ مُحَمَّدًا عَنَّا مَا هُوَ اَهْلُهُ “Bize olan muhabbetinden dolayı Allah Teâlâ Muhammed -aleyhi’s-salâtü ve’s-selâm-ı lâyık olduğu şekilde mükâfatlandırsın.” diyen kimse yetmiş kâtibi bin sabah yormuş olur. (Ali el-Müttakî, II, 234/3900) Yani bundan hâsıl olacak sevabı yetmiş kâtib bin gün müddetle yazmakla zor bitirirler, demektir. Peygamber –aleyhisselâm-’a salât edilinceye kadar her duâ yolda bekler, gitmez, kalır.” (Tirmizî, Vitr, 21) “Allah’ın ismi zikrolunmaksızın ve bana salavât gönderilmeksizin başlanan bir iş kesilir kalır, batar. Bütün bereketlerden mahrum olur.” (Suyûtî, el-Câmiu’s-Sağir, no: 6285) “Allah Teâlâ bana ümmetim için iki emân indirdi. Bunlar şunlardır: وَمَا كَانَ اللّٰهُ لِيُعَذِّبَهُمْ وَاَنْتَ فِيهِمْ وَمَا كَانَ اللّٰهُ مُعَذِّبَهُمْ وَهَمْ يَسْتَغْفِرُونَ “Sen onların içinde bulunduğun müddetçe Allah onlara azâb edecek değildir. Onlar istiğfara devam ettikleri müddetçe de Allah onlara azâb edici değildir.” (Enfal sûresi, 33) Ben gidince onların arasında kıyamete kadar istiğfarı bıraktım.”(Tirmizî, Tefsir, 8/3082)

İLAHİ ALEM

   Şeyhle sohbet bizim ruhlarımızı besler. Ruhlarımız da fiziksel varlıklarımızdan daha önemlidir. Ruhlarımız ilahi alemden yiyeceğini alır. Fiziksel varlığımız dünyadan yiyeceğini alır. Kim ilahi aleme değer verirse;ilahi alemden gelen dünyadan gelenden daha hayırlıdır. İlahi alemden gelen bizim içimizi aydınlatan ilahi nurlardır. Dünyadan gelen şeyler karanlığa aittir. Dünyadaki beslenme sizin fiziksel varlığınıza biraz destek verir ve çabuk biter,ama ilahi beslenmenin hiç sonu gelmez. Kim ilahi beslenmeye sahipse onların yaşları fiziksel varlığına ait olmasına rağmen hiçbir zaman yorulmadığı gibi daha da kuvvet kazanır. Çünkü ilahi güç sana mükemmellik verir. Fakat dünyaya ait beslenme geçici beslenmedir. Fiziksel varlık için her öğün yemen lazım ve sonra yine ihtiyaç duyarsın. İlahi beslenme olarak aldığın şeyler kalıcıdırlar. Daha büyür,gelişir ve sana daha çok güç verir. Bizim yollarımız ilahi aleme doğrudur. Ruhani kuvvetine göre ilahi aleme yükselirsin. Herkes için önemli olan daha fazla güç istemek ve ruhaniyetlerini kurtarmaktır. Nefsinin hapishanesinden kendisini kurtarması gerekir. Nefis ruha saldırı ve ilahi destek almasına mani olur. İlahi aleme yükselmesini istemez. İhtiyacımız olan her durumda daha çok destek ve yardım istemektir. İlahi yardım ruhaniyetimiz içindir. Ruhaniyetimiz de kuvveti sadece sohbette alır. Bizim meclisimizin değeri sadece meclise katılan insanların niyetlerine göredir. Eğer gerçekten bir destek istiyorlarsa onu alırlar. Bu sohbete katılmak için doğudan ve batıdan çok kimse geliyor. Bu ruhlarımızın arzusudur. Ruhlar saftır. Saflık ruhlarımıza ait bir şeydir. Nefisle arkadaşlık ederlerse,nefis ruhlarımızı kirletir. O zaman bir temizliğe ihtiyaç vardır. Temizlik de sohbettedir. Sohbet kısa olabilir,uzun da olabilir. Onu almamız lazım. Hiç olmazsa haftada bir kez meclise sahip olmamız lazımdır. O da peygamberlerin yolunu,özellikle en son peygamberimizin yolunu takip etmelidir. Özellikle takip için öyle bir seviyede olmalıdır ki,insanlar ona baktığında rahatlık ve huzur içinde olmalıdır. Eğer bir mecliste huzursuzsan senin için faydasızdır. Sana gerçek kuvveti veremez. İnsanlar, hastalar için kan veriyorlar. Kanın grubu uymuyorsa dener. Sınıflandırılmış kan grubu gibi bir çok meclisler vardır. Bak,eğer senin ruhunun grubu bu kişinin ruhuna uymuyorsa başka meclis ara; —Hasta kişi kan almalıdır Derler. Ama “kan”ismi yeterli değil,her kan aynı değil,değişiktir. Aynısını bulmak neredeyse imkansızdır. Aşağı yukarı aynıdır. Başparmağın ölçüsü,hiçbir zaman aynısını bulamazsın. Herkesin kanının da aynı olduğunu düşünme. Herkesin içindeki tektir.% 100 olarak uygun olması imkansız. Allah hiçbir zaman kopya yapmaz. Cenab-ı Allah yaratır. Herkes bir tektir. Herkesin yaratılışı tektir. İkinci bir tanesi asla olamaz. Cenab-ı Allah hakkında bir fabrika yaratıp yaptığını düşünme. Her şey içinde her şey tektir. Manası;onun gibi bir şeyi daha önce yaratmamıştır. Başka bir kimseyi de onun gibi yaratmamıştır. Onun yaratılışı yeni modeldir. Hiçbir zaman daha önce yaratılmamıştır. Ruhani gelişme için bakmanız lazım. Hangisi sana daha rahatlık veriyorsa onu takip et. Onunla beraber ol. Bu senin için kafidir. Efendimiz s.a.v.’e varmak için kafidir. O seni Efendimizin okyanusuna taşır. Onun deryası senin için ve her şey için kafidir. Verebileceği mükemmelliği sana verecektir. Levh-i Mahfuz’da yazılan sohbet önemlidir. Sana benzer bir arkadaş bulursan o meclisi muhafaza et. . sonunda bu seni Efendimizin deryasına ulaştırır. Kıyamet günü huzura çıkmak için bütün ümmetin ruhlarını hazırlar. Bu önemli bir noktadır. Efendimize ulaşmak için yollar aramalıdır. Eğer bir kimse Efendimize ulaşacak yolu bulamazsa hangi istikamete gideceğini bilmeyen gemiye benzer. İslam’da tarikatın önemi bundan dolayıdır. Bu bilinmezse herkes Efendimize giden yolları kaybeder. En önemli düşmen şeytan,kişilerin tarikatı takip etmemelerini sağlar. Şeytan her yerde merkezlerini kurdu ve tarikata karşı propaganda yapmakta; —Tarikat yoktur! Diyor. Her yerde tarikatları kabul etmemek için savaşıyorlar. Onlara göre;Allah’ın huzuruna varmak için hiç yol yoktur. Şeriat ne söylüyorsa tarikatta onu söyler. Tarikat toplar ilahi aleme taşır. 200,300 kişi alır uçurur. Tarikatı şeriat için muhafaza edersen,tarikatlar vasıtadır. Onlar hiç yükselemezler olduğu yerde kalırlar. Yıllarca uçağın kalkış yerini gezsen,uçamazsın. Tarikat uçak gibidir. İnsanları alır ilahi aleme uçurur.
MEHTER / TASAVVUF MÜZİK
SİTE HARİTASI
SAAT
Üyelik Girişi