SEFER AYI HAKİKAT DAMLASI
ÇOCUK YETİŞTİRMEK... Hadis-i Şerif’de Allah Rasulü (SAV.) şöyle buyuruyorlar: “Her doğan İslam fıtratı üzere doğar, daha sonra ana ve babası tarafından çeşitli dinlere mensup olarak yetiştirilir.” Allah (CC.) Kur’an-ı Kerim’de : يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَاراً وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ عَلَيْهَا مَلَائِكَةٌ غِلَاظٌ شِدَادٌ لَا يَعْصُونَ اللَّهَ مَا أَمَرَهُمْ وَيَفْعَلُونَ مَا يُؤْمَرُونَ “Ey inananlar! Kendinizi ve çoluk çocuğunuzu cehennem ateşinden koruyun; onun yakıtı, insanlar ve taşlardır; görevlileri, Allah'ın kendilerine verdiği emirlere baş kaldırmayan, kendilerine buyurulanları yerine getiren pek haşin meleklerdir.”[1] Hayırlı evlat sahibi olabilmek için de ona İslam terbiyesi verilmesi lazımdır. Peygamber Efendimiz (SAV.) bir hadis-i şeriflerinde şöyle buyuruyorlar: «İnsan öldüğü vakit bütün amelleri ondan kesilir. Yalnız üç şeyden : sadaka-i cariyeden, faydalanılan ilimden ve kendisine duâ eden sâlih evlâttan kesilmez buyurmuşlar. Hadis-i Şerif’de Peygamber Ef. (S.A.V) Şöyle buyuruyor: « كُلُّكُمْ راعٍ ، وكُلُّكُمْ مسئولٌ عنْ رعِيَّتِهِ ، والأِمَامُ رَاعٍ ، ومسئولٌ عَنْ رَعِيَّتِهِ ، والرَّجُلُ رَاعٍ في أَهْلِهِ ومسئولٌ عَنْ رَعِيَّتِهِ ، والمرْأَةُ راعِيةٌ في بيْتِ زَوْجِهَا ومسئولة عنْ رعِيَّتِهَا ، والخَادِمُ رَاعٍ في مالِ سيِّدِهِ ومسئولٌ عَنْ رَعِيَّتِهِ ، فكُلُّكُمْ راعٍ ومسئولٌ عنْ رعِيتِهِ». “Hepiniz çobansınız; hepiniz güttüğünüz sürüden sorumlusunuz. Devlet reisi de bir çobandır ve sürüsünden sorumludur. Erkek ailesinin çobanıdır ve sürüsünden sorumludur. Kadın kocasının evinin çobanıdır ve sürüsünden sorumludur. Hizmetkâr, efendisinin malının çobanıdır; o da sürüsünden sorumludur. Netice itibariyle hepiniz çobansınız ve güttüğünüz sürüden sorumlunuz.”

KULA KULLUK

Şarap testisi boşaldı deyip içine su koyup abdest alanın namazı şeklen tamam, fıkhen ise kabul değildir şarabın zerresinin vücuda dokunmasına dahi şeriatın hükmü kati ve kesindir kılınan namaz ise sadece vücut sağlığı için jimnastik hareketlerinden öteye gitmez .Maalesef bugün müslümanım deyip gezen iki ayaklı tayfanın bir çoğunun ahvali sadece nüfus kağıdında İslam yazdığı kadardır.Bugün bir çok insanın islamın yapma mükellefiyeti gerektiren farzı,sünneti ve diğer vazifeleri kişinin arzu ve iştiyakına göre ayarlanmış şekildedir yani bunun kısaca manası bana göre bu böyledir demektir ,yahu sen kimsin ne zaman red ettiğin kabul etmediğin konu ile alakalı hangi kitapları okudun hangi alimin sohbetinde bulundun neyi araştırdında kuralını koydun Allah c.c gönderdiği bu İslam dinini senin şahsına munhasırmı gönderdi bir çok evliyaı kiram anlamadı yanlış yaptıda doğruyu senmi yaptın kimsenin senden haberi yok ,sen bilinmeyen keşfedilmeyen ilmü ledun -ilmü keşif sahibisinde bu sebep denmi bütün alem cahil geziyor. Bu yazıyı yazma mecburiyetim geçenlerde bir kişi ile konuşuyordum mevzuu bazı tarikat meclislerinde oradaki kişilerin Allah dostu bir zatın önünde el pençe divan duruyormuş dinimizde böyle şey olurmuymuş bu kula kullukmuş bizim dinimizde böyle şey yokmuş yahu benim dinimde ilk kaide edeb dir edebi olmayan birçok ilme sahip olupda Allahın meclisinden kovulan şeytanın hali gibidir kimki haddini bilir seni hale getirecek erbabı görürsün ve teslim olursun ölünün yıkayıcısına teslim olma hali gibidir ölünün itiraz etme hakkı yoktur ama her şeye vakıfdır öldüğünü dahi bilmeden her şeyi hisseder fakat mudahale edemez yattığı yerin yumuşakmı, sertmi ,su sıcakmı ,soğukmu hepsini bilir ama hükm edemez yani ölü bile edeb halindedir ,tasavvufda bu hale itirazı olan çok bilenler tayfası olayı bu cihettde görürler ama üç günlük dünyanın yaşam kuralında kula kulluk olurmu sakızını çiğnerler balon yapıp patlatırlar ama bu halleri evlere şenlikdir, misaller verirsek erkekler askere giderler bırak üst rütbeli subayları çavuşun önünde tasmasız köpek olurlar neden yoksa senin kan gurubunu sana şırıngasız tahlilini yaparlar ,yada kanuni bir olay karşısında hakimin karşısında ,işe girecekse işe alacak kişinin önünde ,bazıları hanımlarının önünde el pençe divan dururlar bu misaller o kadar çoğaltılırki sonra olayı getirirler şu noktaya bağlarlar babalarının ,analarının önünde böyle durmazlar derler peki sana durmamanımı söylüyorlar iyi dinledinmi gördüğünle değil imanın ile terazinin kefesine koy ve tart ve öyle karar ver eşşekde,öküzde,ayıda velhasıl bütün hayvanlarda da göz var ama aklı kıt olduğu için hak katında sorumluğu yok o zaman sen edebsizsen onlar ne yapsın herkez yunus emre hazretlerini bilir o Allah dostu şeyhinin kapısına boylu boyunca uzanıp şeyhinin ayağının turabı olup af kapısından girmek istedi be adam sen ne zaman yunus emre hazretlerinin üstünde bir kişi oldunda kula kulluktan bahsediyorsun sen ancak bu inat ile Allaha kul değil keçide kıl olursun bu nefsin ile bilmediğin ama çok bildiğini zannettiğin bilginin kölesi şeytanın tasmalı köpeği olursun bırak karışma onlara ,onlarda Allahın dostunun yanındaki kıtmiri olsun bu hal onların arasındaki farkıdır birinin adı kıtmirdir cennete gider diğer köpeklerde itler alemine aradaki farka bak kuranı azimuşanında eshabı keyf in anlatıldığı ayeti kirama Allah ifade eder belki anlarda edep ya hu dersin ve kıllığı bırakıp kulluğa koşarsın Tevfik Allah tandır …Saygılarımla Ercan KARA
MEHTER / TASAVVUF MÜZİK
SİTE HARİTASI
SAAT
Üyelik Girişi