MUHARREM AYI HAKİKAT DAMLASI
MEKARİMİ AHLAK: CÖMERT HUYLAR Hadis No : 1918 Ravi: Ebu Musa *Tanım:Resulullah (sav) buyurdular ki: "Allahu Teala nazarında, bir kulun Allah tarafından yasaklanan kebirelerden sonra, beraberinde getirebileceği en büyük günahlardan biri, kişinin ödenecek karşılık bırakmadan üzerinde borç olduğu halde ölmesidir." Kaynak: Ebu Davud, Buyu 9, (3342) Hadis No : 1919 Ravi: Ebu Hüreyre *Tanım:Resulullah (sav) buyurdular ki: "Kim, ödemek arzusu ile insanların malını alır ise, Allah (onun borcunu) ona bedel eda eder. Kim de telef etmek niyetiyle halkın malını alırsa Allah onu telef eder." Kaynak: Buhari, İstikraz 2 Hadis No : 1920 Ravi: İmran İbnu Huzeyfe *Tanım:Meymune (ra) fazlaca borca giriyordu. Ailesi bu meselede müdahale edip ayıpladılar. Şu cevabı verdi: Borcu bırakmayacağım. Ben dostum ve can yoldaşım aleyhissalatu vesselam'ı şöyle söylerken dinledim: "Bir borçla borçlanan bir kimsenin ödeme niyetinde olduğunu Allah bilince, onun borcunu Allah mutlaka dünyada iken öder." Kaynak: Nesai, Buyu 99, (7, 315); İbnu Mace, Sadakat 10, (2408) Hadis No : 1921 Ravi: Ebu Hüreyre *Tanım:Resulullah (sav) buyurdular ki: "Borcunu ödeyebilecek durumda olan zengin kimsenin ödemeyi geçiktirmesi zulümdür. Biriniz bir zengine havale olunursa (havaleyi kabul etsin)." Kaynak: Buhari, İstikraz 12, Havalat 1, 2; Müslim, Müsakat 33, (1664); Muvatta, Buyu 84, (2, 674); Ebu DAVUD Hadis No : 1922 Ravi: eş-Şerrid *Tanım:Resulullah (sav) buyurdular ki: "Zenginin borcunu savsaklaması, haysiyetinin ihlal edilmesini ve cezalandırılmasını helal kılar." İbnu'l-Mübarek der ki: "Irzını helal kılar", kendisine kaba davranılır demektir. "Cezalandırılması" da, hapsedilmesidir." Kaynak: Ebu Davud, Akdiye 29, (3628); Nesai, Buyu 100, (7, 316); İbnu Mace, Sadakat 18, (2427); Buhari, (bab Hadis No : 1923 Ravi: Aişe *Tanım:Resulullah (sav) kapıda yüksek sesle münakaşa edenlerin gürültülerini işitti. Bunlardan biri, diğerinden borç indirmesini taleb ediyor, bir hususta da merhametli olmasını istiyor. Öbürü de: "Vallahi yapmam!" diyordu. Resulullah (sav) yanlarına gitti ve: "Hanginiz, hayır yapmamak üzere Allah adına yemin etti?" dedi. Birisi: "Benim ey Allah'ın Resulü! (Borç indirimi ile, merhametli davranmadan) hangisini dilerse onun olsun (teklifini kabul ettim)" dedi. Kaynak: Buhari, Sulh 10; Müslim, Müsakat 19, (1557) Hadis No : 1924 Ravi: Ebu Hüreyre *Tanım:Resulullah (sav) buyurdular ki: "Sizden önce yaşayanlardan bir tüccar vardı. Halka borç verirdi. Borçluları arasında fakir görürse hizmetçilerine: "Onun borcundan vazgeçiverin, böylece Allah'ın da bizim günahlarımızdan vazgeçeceğini umarız" derdi. Allah da onun günahlarından vazgeçti." Kaynak: Buhari, Sulh 10; Müslim, Müsakat 19, (1557); Nesai, Buyu 104, (7, 318) Hadis No : 1925 Ravi: Ebu Hüreyre *Tanım:Diğer bir rivayette şöyle gelmiştir: "Resulullah (sav) buyurdular ki: "Bir adam hiç hayır amelde bulunmadı. Ancak halka borç verir ve borcunu toplayan elçisine: "Kolay ödeyecekten (zenginden) al, zor ödeyecekten (fakirden) alma, vazgeç. Ola ki Allah da bizim günahlarımızdan vazgeçer" derdi. Allahu Teala hazretleri bunun üzerine: "Haydi senin günahlarından vazgeçtim" buyurdu." Kaynak: Buhari, Buyu 18, Enbiya 50; Müslim, Müsakat 31, (1562); Nesai, Buyu 104, (7, 318) Hadis No : 1926 Ravi: Ebu Katade *Tanım:Anlattığına göre, Ebu Katade, bir boçlusunu (para taleb etmek üzere) aramıştı. O, kendisinden gizlendi. Bilahare adamı buldu.Ancak"Dardayım" dedi. Bunun üzerine: "Allah'a yemin eder misin?" diye sordu. Borçlu: "Vallahi" diye yemin etti. Ebu Katade: "Ben Resulullah (sav)'ın, "Kim Allah'ın kendisini kıyamet gününün sıkıntısından kurtarmasını isterse darda olana nefes aldırsın veya tamamen bağışlayıversin" dediğini işittim" dedi. Kaynak: Müslim, Kasame 32, (1563) Hadis No : 1927 Ravi: Ebu Hüreyre *Tanım:Resulullah (sav)'da bir adamın (parası ödenmemiş) bir devesi vardı. Borcunu istemeye geldi. Bu sırada kaba sözler sarfetti, hatta Ashabtan bazıları haddini bildirmek istedi. Ancak Resulullah (sav) buna meydan vermeyip: "Bırakın onu! Hak sahibinin konuşma hakkı vardır" buyurdu, sonra da: "Devesini verin!" diye emretti, (ilgililer) devesini aradılarsa da bulamadılar. Fakat onunkinden daha değerli bir deve buldular. Aleyhissaltu vesselam Efendimiz: "Bunu verin" dedi. Adam: "Bana borcunu tam ödedin, Allah da sana ödesin" dedi. Aleyhissalatu vesselam: "En hayırlınız, borcunu en iyi ödeyendir!" buyurdu. Kaynak: Buhari, İstikraz, 4, 6, 7, 13, Vekalet 5, 6, Hibe 23, 25; Müslim, Müsakat 118-122, (1600-1601); Hadis No : 1928 Ravi: Ebu Katade *Tanım:Resulullah (sav)'a namazını kıldırıvermesi için bir adamın cenazesi getirildi. Aleyhissalatu vesselam: "Onun üzerinde borç var, arkadaşınızın namazını siz kılın!" buyurdu. Ben: "(Borç) benim üzerime olsun, ey Allah'ın Resulü" dedim. "Sadakatle mi?" dedi. "Sadakatle!" dedim. Bunun üzerine cenazenin namazını kıldı." Kaynak: Tirmizi, Cenaiz 69, (1069); Nesai, Cenaiz

ZAMAN ALEYHİMİZE Mİ YOKSA LEHİMİZE Mİ AKIYOR

Ne gariptirki insan hiç ölmeyecek ve yalancı saltanat bitmeyecek ayağı kaymadan yan yatmıyacağına inanmıyor o zaman bir kabristana gidin ve cenazeler mezarına yan mı yatırılıyor yoksa dikmi gömülüyor bir seyr eylemekte fayda var ama neye bakacaksın yatırılan kemiğe sıvanmış et yığınınamı yoksa ey ruh nerdesin gel cesedine sahip çık nidalarınamı ruh acaba o esnada ne diyor acaba ,işte olayın inceleme alanı burası olsa gerek yada her insan için geçerli bir olay halimidir o hal, ne garip bir çelişki yarabbi deyip kabristana sırtını dönüp gerimi gitmekmidir çare yada sor kendine tut yakanı yahu nereye gidersen git sonun muhakkakki son adımındır yani bu yer de ,ve oraya bak iki metre derindeki yere ve bu koca dünyaya sığamadında bu kuytumudur o gittiğin ve gideceğin yer de ,ama en azından sonuna gitmeden evvel gireceğin yeri bir gör ve yanında ne gider ne gitmez neye musade var neye yok ona göre tetbir almak en akıllacası olsa gerek diyerek sorgulamalı yaşadığın hayatı , bu son zamanda bazı insanlara bakıyoruz baston yutmuşcasına dik bir eda ile pahalı kıyafetlere bezenmiş şekilde endam etmeleri ben varsam dünya var ben yoksam dünya bitmiştir hali, evet o son gün geldiğinde dünyadaki yalancı saltanatın bitmiş olup gaibten ey leş yığını hiçbirşeysin bu alemde köyünün kayıt yerine hoş geldiniz anonsunu duyacaksın hocanın talkum duasıyla. ve işte o zaman ey ruh aç gözlerini hakikat menziline sadece ve sadece yalanların ,torpillerin adamcılığın sahtekarlığın menfaatciliğin velhasıl dünyanın yalakalık ünvanının muteber olmadığı ve geçerliliğinin bulunmadığı yerdesin pankartlarını göreceksin. Yani dalkavukluk şeytanın çığırtkanlığı burada kesinlikle geçerli değildir ikaz levhalarını o zaman söyle kendine yalanları kandır ruhunu kandırabilirsen kendini kandırıpda telkin etsen dahi ,hakikat tokatını balyoz gibi kafana geçirirler ve geçirecekler. Bu zamanın en büyük hastalığı olan KİBİR ve karşılığı makam, şöhret, Ünvan ,para yani nasıl gelirse gelsin ama gelsin bana sen desinler bende etrafıma kasılarak ben,benim diyeyim hastalığı,İşte bu hal hadisi şerif de beyan edilen ahir zamanda öyle kişiler olacakki onlar emanet ehli olmayacaklar ve o zamanda emanet hakikat ehline değil ziyan ehline teslim edilecektir. Evet o günler bu günlerdir Allah iman lı İslam ehline sabır versin aslan postu giymiş çok çakal ,tilki, sırtlan mevcut artık işide abarttılar aslan postunu tek yan omzuna atıp ağızlarında sıgara ,pençelerinde tesbih sallayarak geziyorlar birde ayakkabıları olsa topuklarına basacaklarda Allahdan patilerine ayakkabı girmiyor. Yarın hak meclisine çıktıklarında hayat tarlasına ektikleri vebalden kimi kandırıpta kurtulacaklar Allahı kandırabileceklerini sanan gafiller bu kadar haksızlığın yalan ifadesini nasıl verecekler bu kadar maddi ve manevi hakka tecavüz edilmiş halkın sorgusuna ve onların bedduasına nasıl cevap verecekler ama cevaba gerek yok feryad ede-ede ifadeleri alınacak o şerefsizlerin balıktan kılçığın sökülüp alındığı gibi onlardan da yuttukları kibir bastonu vücutlarından muhakkak alınacaktır ve karşınızda kibir sosuyla terbiyelenmiş leşyığını olan et parçası , Allah biz inananların edeb üzerine durup cesedini Allahdan satın alanlardan olmayı nasip eylesin ve utandırmasın resulullaha karşı bizleri çünkü Allahın habibi resulü Kibriya hazretleri ümmetinin çokluğu ile Allaha karşı öğünecektir bizlerinde ismi o güzel yerde yazılı olur inşallah temennisiyle .Allah biz ve inanların yardımcısı olsun .şeyhim Muhammed nazım rabbani hz. lerinin dediği gibi şeytanın saltanatı muhakkakki mümin kulun ayağı altındadır….. Saygılarımla Ercan KARA
DUYURULAR
MEHTER / TASAVVUF MÜZİK
SİTE HARİTASI
SAAT
Üyelik Girişi