REBİ-ÜL EVVEL AYI HAKİKAT DAMLASI
Rebi-ül Evvel Ayın Vazifesi ; 1000 Salavat ( Kim 1000 Salavat çekerse,muhafaza altında olur Allahın izniyle ) 70-700 Estağfirullah 100-1000 Tevhid 100-1000 İhlas 40 defa " Ya Munkizel helka - Ey helak olanların kurtarıcısı " 100 defa " La ilahe illa ente Subhaneke,inni küntü minez-zalimin" Mevlâna Şeyh Muhammed Nazım El Hakkani En Nakşibendi k.s SALAVAT GETİRMENİN ÖNEMİ Hadis-i şeriflerin dilinden Peygamber Efendimiz’e (s.a.v.) salavat getirmenin faziletleri… Peygamber Efendimiz –sallallahu aleyhi ve sellem– buyurmuşlardır ki: مَنْ سَرَّهُ اَنْ يَلْقَى اللّٰهَ غَدًا رَاضِيًا فَلْيُكْثِرِ الصَّلَاةَ عَلَىَّ “Cenâb-ı Hakk’a yarın rızâya ermiş olarak mülâki olmak arzusunda bulunanlar bana çokça salât göndersinler.” (Ali el-Müttakî, I, 504/2229) اَوْلَى النَّاسِ بِى يَوْمَ الْقِيَامَةِ اَكْثَرُهُمْ عَلَىَّ صَلَاةً “Tahkîkan sizden bana en yakın olan kimse beni çokça salât ve selâmla yâd edenlerdir.” (Tirmizî, Vitr, 21/484) مَنْ عَسُرَتْ عَلَيْهِ حَاجَةٌ فَلْيُكْثِرْ بِالصَّلٰوةِ عَلَيَّ فَاِنَّهَا تَكْشِفُ الْهُمُومَ وَالْغُمُومَ وَالْكُرُوبَ وَتُكْثِرُ الْاَرْزَاقَ وَتَقْضِى الْحَوَائِجَ “İhtiyâcı bulunan bir şeyi te’minde zorluğa düşen bir kimse bana çokça salât ve selâm göndersin. Tahkîkan salât ve selâm gam ve kederleri izâle eyler, rızıkları bollaştırır ve müşkilleri halletmek için yegâne bir vesiledir.” (Kenzü’l-İrfân, 5) اِنَّ اَبْخَلَ النَّاسِ مَنْ ذُكِرْتُ عِنْدَهُ فَلَمْ يُصَلِّ عَلَيَّ “Muhakkak ki insanların en ziyâde cimri olanı yanında ismim anılıp da bana salavât ve selâm göndermeyen kimsedir.” (Suyûtî, el-Câmiu’s-Sağir, no: 2156) مَنْ ذُكِرْتُ عِنْدَهُ فَلَمْ يُصَلِّ عَلَىَّ فَهُوَ شَقِىٌّ “Bir kimse yanında ismim zikrolunur da bana salât ve selâm göndermezse o kimse şakîdir.” (Suyûtî, el-Câmiu’s-Sağir, no: 8678) جَزَى اللّٰهُ مُحَمَّدًا عَنَّا مَا هُوَ اَهْلُهُ “Bize olan muhabbetinden dolayı Allah Teâlâ Muhammed -aleyhi’s-salâtü ve’s-selâm-ı lâyık olduğu şekilde mükâfatlandırsın.” diyen kimse yetmiş kâtibi bin sabah yormuş olur. (Ali el-Müttakî, II, 234/3900) Yani bundan hâsıl olacak sevabı yetmiş kâtib bin gün müddetle yazmakla zor bitirirler, demektir. Peygamber –aleyhisselâm-’a salât edilinceye kadar her duâ yolda bekler, gitmez, kalır.” (Tirmizî, Vitr, 21) “Allah’ın ismi zikrolunmaksızın ve bana salavât gönderilmeksizin başlanan bir iş kesilir kalır, batar. Bütün bereketlerden mahrum olur.” (Suyûtî, el-Câmiu’s-Sağir, no: 6285) “Allah Teâlâ bana ümmetim için iki emân indirdi. Bunlar şunlardır: وَمَا كَانَ اللّٰهُ لِيُعَذِّبَهُمْ وَاَنْتَ فِيهِمْ وَمَا كَانَ اللّٰهُ مُعَذِّبَهُمْ وَهَمْ يَسْتَغْفِرُونَ “Sen onların içinde bulunduğun müddetçe Allah onlara azâb edecek değildir. Onlar istiğfara devam ettikleri müddetçe de Allah onlara azâb edici değildir.” (Enfal sûresi, 33) Ben gidince onların arasında kıyamete kadar istiğfarı bıraktım.”(Tirmizî, Tefsir, 8/3082)

DOĞRU YOL İÇİN MÜCADELE ET Şeyh Mehmet Efendi’nin 29 Mayıs 2018 Sohbeti

DOĞRU YOL İÇİN MÜCADELE ET Şeyh Mehmet Efendi’nin 29 Mayıs 2018 Sohbeti Es-selamu aleykum ve Rahmetullahi ve Berekatuhu. Euzubillahimineşşeytanirracim. Bismillahirrahmanirrahim. Hayat mücadele diyor. Mücadele. Hayat mücadele yani. Kiminle? İki şey var bu dünyada. Kavga, hayat kavga demek. Kavgamız şeytanla. Şeytanın kavgası da bizimledir. Halkların mücadelesi diyor. Benim mücadelem diye kitap yazmış herifin biri. Böyle yani bu bir mücadele var, kavga var ama esas kavga, mücadele hakla batıl arasındadır. Sen devamlı hak tarafında ol. Kavgan hakla olmasın. Mücadelen hakla olmasın. Kavgan, mücadelen batılla olsun. Batılla olma. Batılla olursan helak olursun. Yaptığın kavga da boşa gider. Çektiğin eziyet de boşa gider.Bu hayat kısadır. Yol da bellidir. Ama gene dediğimiz gibi insanlar ters oluyor. İyilik yapacağı yerde kötülük yapıyor. İyi insanlarla olacağına kötü insanlarla oluyor. İhtiyacı olmayan insanlara yardım etmeye kalkıyor. İhtiyacı olan insanlara yardım etmiyor. Yani bütün yaptığı işler boşa oluyor. Bir kuruluş, bir kurum yapıyorlar. Başta iyi zannediyorsun. İyilik için yapıldı gibi gözüküyor. Sonra o bakıyorsun en kötüsü, en berbatı, en yaramazı oluyor. Niçin? Çünkü hakla beraber olmadığı için. Hakla olsa hak yolunda devam eder, güzel olur. Ama hakla olmadığı için hemen foyası ortaya çıkıyor. Kötü olduğu belli oluyor. Çünkü hakla kavgası var. Hakla düşmanlığı var. Hakkı sevmiyor. Hak bellidir. Yolumuz bellidir. Vasıta bellidir. Onun için Peygamber Efendimiz صلى الله عليه وسلم bu yolu hak yoludur diyor. Bu yolun dışında olanlar bidat dedi. Şimdi bidatı başka türlü anlıyorlar bunlar. Bidat, Peygamber Efendimiz'in صلى الله عليه وسلم yolu olan bidat olmaz. Peygamber Efendimiz'e صلى الله عليه وسلم tabi olmayanlar bidattadır. Yol dışına çıkmışlardır. Bidat da cehenneme götürür. Allah جل جلاله muhafaza etsin. Allah جل جلاله ,hakla beraber olalım inşaAllah. Hakkın savunucusu olalım. Hakkın müdafi olalım inşaAllah. Batılla olmayalım, şeytanla olmayalım inşaAllah.
MEHTER / TASAVVUF MÜZİK
SİTE HARİTASI
SAAT
Üyelik Girişi